تصميمي براي افزايش قيمت دارو نداريم

۱۳ بازديد

 

موسوي، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: بناي ما افزايش قيمت دارو نيست و قصد داريم روش پرداخت اصلاح شود و مابه التفاوت افزايش دارو را دولت تقبل كند.

به گزارش بازار، ميرهاشم موسوي در نشست خبري در خصوص ساماندهي ارز دارو، گفت: بناي ما افزايش قيمت دارو نيست، وظيفه ما در بخش بيمه‌اي جبران اين مابه التفاوت است و قصد داريم روش پرداخت اصلاح شود و قرار است مابه التفاوت افزايش دارو را دولت تقبل كند. اين مابه التفاوت به شكل اتوماتيك اعمال خواهد شد و مردم هزينه بيشتري پرداخت نخواهند كرد.

وي اضافه كرد: تأمين اجتماعي يكي از بزرگترين دستگاه خدمت دهنده درماني و بهداشتي است و ۳۸۸ مركز درماني تخصصي، فوق تخصصي و بيمارستاني و درمانگاه را دارا است.

مقالات بيشتر:متخصص تغذيه بلوارفردوس

موسوي درباره خدمات اين سازمان به جامعه هدف خود، اظهار كرد: تأمين اجتماعي سازماني اجتماعي و اقتصادي است و با ۱۸ خدمت كلان در حوزه بيمه و درمان و بيش از ۱۴۰ هزار پرسنل فعاليت مي‌كند.

وي افزود: اين سازمان ۴۵ ميليون نفر را تحت پوشش قرار داده و امروز به عنوان بزرگترين دستگاه يا نهاد عمومي در حال خدمت رساني است و از ۷۰ درصد بيمه‌هاي اجتماعي تامين اجتماعي ۵۳درصد را پوشش مي‌دهد.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي ادامه داد: تأمين اجتماعي يكي از بزرگترين دستگاه خدمت دهنده درماني و بهداشتي است و ۳۸۸ مركز درماني تخصصي، فوق تخصصي و بيمارستاني و درمانگاه را دارا است و با بيش از ۵۰ هزار طرف قرارداد خريدار راهبردي بيمه سلامت خدمت مي‌كند و جا دارد از كادر درمان فعال در ايام كرونا كه ۳۰۰ هزار خدمت ارائه داده‌اند قدرداني كنيم.

وي تاكيد كرد: امسال در اين سازمان سياست‌هاي ابلاغي تامين اجتماعي از سوي رهبر انقلاب ابلاغ شد كه اين سياست‌ها، راهبردهاي كلان ما براي مواجهه با چالش‌هاي پيش روي ما را تجسم كرده و امسال تمركز راهبردي ما بر روي رفع بخشي از چالش‌ها است.

موسوي ادامه داد: بيش از ۵۰ درصد بازنشستگي‌هاي ما بازنشستگي‌هاي پيش از موعد را تشكيل داده و ضريب پشتيباني صندوق ۴.۲ بود و حد استاندارد آن ۶ تا ۶.۵ بود و نشان مي‌داد خروجي و مصارف ما بر در آمد پيشي گرفته بود.

وي به راهبردهاي سازمان براي برون از چالش‌هاي صندوق اشاره كرد و گفت: ما به ۸ راهبرد اصلي براي مقابله با مشكلات رسيده ايم. راهبرد بيمه همگاني يكي از آن موضوعات مطرح بود كه ۲ طرح تحولي را آغاز كرديم؛ نخست بيمه خانوار ايراني و دانشجويان بود كه در يك سال گذشته ۱ ميليون نفر تحت پوشش يمه‌هاي اجتماعي قرار گرفتند و ۷۰۰ هزار نفر در دوره دولت مردمي بوده است و ۳۰ هزار نفر تحت پوشش بيمه‌هاي اجتماعي قرار گرفتند. ۱۸۰ هزار نفرنيز در بيمه زنان خانوار نيز داريم و ضريب پشتيباني صندوق نيز افزايش خواهد يافت به طوري كه پايداري در منابع رقم مي‌خورد و هدف ما اين است كه امسال نيز يك ميليون نفر ديگر بيمه خواهند شد و تا پايان سال اين هدف محقق مي‌شود.

موسوي درباره افتتاح پروژه‌هاي درماني از سوي تامين اجتماعي، خاطرنشان كرد: در سال گذشته ۱۰ پروژه درماني را مناطق درماني را افتتاح كرديم و امسال نيز ۱۹ پروژه درماني در مناطق كمتر توسعه يافته افتتاح خواهد شد.

 

مدير سازمان تامين اجتماعي درباره افزايش وام قرص الحسنه به بازنشستگان، ابراز كرد: وام قرض الحسنه به بازنشستگان افزايش يافته و مبلغ آن امروز به ۱۲ ميليون تومان رسيده است، امسال بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر را پرداخت مي‌كنيم. بيش از اين ۲۹۰ هزار وام بوده كه به بازنشستگان ۷ ميليون تومان پرداخت شده است.

وي به ديگر اقدامات براي رفاه بازنشستگان اشاره كرد و گفت: امسال ۱۰۰ هزار بازنشسته را به مشهد مقدس اعزام خواهيم كرد.

موسوي گفت: يكي از راهبردهاي ما مبارزه با فساد و صيانت از اموال سازمان بوده كه هميشه متاسفانه برخي‌ها نسبت به اموال سازمان دست درازي كرده اند مواجهه جدي صورت گرفته و زير ساخت‌هاي خوبي به سمت شفافيت و افشاكردن راه اندازي شده به طوري كه امروز ۱۰۰ پرونده حقوقي را بررسي كرديم و ۲۰ پرونده به مراجع قضايي ارجاع داده شده است.

وي با اشاره به ميزان تسويه بدهي سازمان، خاطرنشان كرد: امسال ۹۰هزار ميليارد تومان براي تسويه بدهي ما در بودجه پيش بيني شده وعزم دولت در وزارت اقتصاد و سازمان خصوصي سازي جدي است، اما اصرار ما بر اين است كه با توجه به شرايط حوزه نقدينگي شركت‌هاي داراي قدرت نقدشوندگي بالا و بررسي را به ما واگذار كنند تا بتوانيم اداي تعهد كنيم.

موسوي گفت: با همكاري خوبي توانستيم عنوان ابربدهكار بانكي از سازمان دور كنيم و با تسويه ۸۸ هزار ميليارد تومان از يكي از بانك‌ها خود را از ليست ابر بدهكاران بدهكاري خارج كنيم و تبديل به ابرطلب كار از كارفرمايان خصوصي و دولت تبديل شويم.

مقالات ديگر:وكيل غرب تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.