برنامه اولين شركت خصوصي فضايي براي ارائه تشريفات ازدواج

۲۹ بازديد

برنامه اولين شركت خصوصي فضايي براي ارائه تشريفات ازدواج
خدمات عروسي در فضا!
يك شركت فضايي خصوصي قصد دارد اولين شركتي باشد كه خدمات ازدواج در فضا را ارائه مي‌دهد و مي‌خواهد اين مراسم را در يك فضاپيما به نام «نپتون» برگزار كند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ايسنا، جين پوينتر(Jane Poynter) يكي از بنيانگذاران شركت فضايي اسپيس پرسپكتيو (Space Perspective) ادعا مي‌كند كه شركتش مي‌تواند اولين شركتي باشد كه خدمات ازدواج را در فضا ارائه مي‌دهد.

وي روز شنبه در يك مصاحبه گفت: ما افرادي را سراغ داريم كه مي‌خواهند اولين كساني باشند كه در فضا ازدواج مي‌كنند، بنابراين بايد منتظر بمانيم ببينيم چه زوجي اولين مي‌شوند.

وي افزود: اولين مراسم ازدواج در فضا احتمالاً در فضاپيماي تاريخي «نپتون»(Neptune) شركت ما برگزار مي‌شود. سفينه فضايي نپتون به عنوان قابل دسترس‌ترين، پايدارترين و ايمن‌ترين فضاپيماي بالاي سياره زمين ساخته شده است.

پوينتر ادامه داد: برخلاف ساير فضاپيماها كه به موجب آن محفظه خدمه از يك سيستم پروازي در اواسط پرواز جدا مي‌شود و به سيستم پروازي ديگر منتقل مي‌شود، كپسول فضايي نپتون در تمام طول پرواز از بلند شدن تا فرود، بر روي بالون فضايي متصل مي‌ماند و يك پرواز بي‌وقفه و آرام را رقم مي‌زند.

 

پيشران بدون كربن

اين پرسش پيش مي‌آيد كه «نپتون» چگونه مي‌تواند خود را به طور پايدار پيش ببرد؟ اين شركت يك راه حل براي اين موضوع انديشيده است.

شركت اسپيس پرسپكتيو در وب‌سايت خود آورده است: سفينه فضايي نپتون توسط بالون فضايي ما با سوخت هيدروژن تجديدپذير، بدون موشك و هيچ ردپاي كربني مرتبط به فضا بلند مي‌شود. ما به جاي پرتاب كردن، با سرعت ۱۲ مايل در ساعت به آرامي بالا مي‌رويم و اين تجربه را براي هر كسي كه از نظر پزشكي براي پرواز با يك هواپيماي تجاري مشكلي ندارد، در دسترس قرار مي‌دهيم. بالون ما يك فناوري اثبات شده است كه براي چندين دهه توسط گروه ما در ماموريت‌هايي با ناسا و ساير سازمان‌هاي دولتي براي فرستادن تلسكوپ‌هاي تحقيقاتي و ساير ابزارهاي سنگين و حساس استفاده شده است.

اما در مورد بازگشت اين سفينه فضايي به زمين چطور؟ اين شركت مي‌گويد «نپتون» علاوه بر سيستم پرواز اوليه، مجهز به سيستم فرود پشتيبان نيز هست كه شامل چهار چتر نجات بين كپسول و بالون فضايي مي‌شود. اين چترها مي‌توانند سيستم‌هاي اصلي ما را به ‌طور يكپارچه و بي‌درنگ در صورت بروز حوادث غيرمترقبه در اختيار بگيرند و فرودي ايمن را تضمين كنند. اين نوع چتر نجات توسط آژانس‌هاي فضايي در بيش از هزار پرواز طي دهه‌ها با موفقيت ۱۰۰ درصدي آزمايش و استفاده شده است.

شركت اسپيس پرسپكتيو توسط دو عضو سابق پروژه پژوهشي «بيوسفر ۲» تأسيس شده است. اين شركت با تمايل به اشتراك‌گذاري قدرت دگرگون كننده سفرهاي فضايي با تعداد هرچه بيشتري از مردم هدايت مي‌شود.

بيوسفر ۲(Biosphere ۲) يك سيستم اكولوژيكي بسته‌ است كه براي شبيه‌سازي و پژوهش‌هاي علمي درباره آن ساخته‌ شد. اين پروژه در طول فعاليت خود، دو مأموريت آزمايش محيط‌بسته داشته‌ است كه به نام ماموريت‌هاي ۱ و ۲ شناخته مي‌شوند. در طول اين ماموريت‌ها، محيط آن مهر و موم شده و پژوهشگران به دور از دنياي بيرون در آن زندگي كرده‌اند. از سال ۲۰۱۱ دانشگاه آريزونا آن را به عنوان مركز پژوهشي-آموزشي بكار گرفته و از آن براي يادگيري سيستم‌هاي زيستي زمين و شناخت جايگاه زمين در جهان استفاده مي‌كند. بيوسفر ۲ بزرگترين ويواريوم و سامانه اكولوژيكي بسته است كه با هدف بررسي امكان حيات در فضاي بيروني ساخته شد.

بنيان‌گذاران شركت اسپيس پرسپكتيو مي‌گويند ما به تجربه مي‌دانيم كه نگاه كردن به سياره زمين از فضا، درك فرد از جهان و جايگاه ما در آن را به شدت تغيير مي‌دهد.

مقالات ديگر: خدمات مجالس ترحيم غرب تهران

بهترین فیلم های فضایی

از سال 1902 و اکران اولین فیلم علمی تخیلی فضایی («سفر به ماه»)، فیلمسازان از فضا برای خلق حماسی‌ترین داستان‌ها استفاده کرده‌اند. به هر حال، تخیل ما، درست مانند فضا، گسترده است، و بنابراین هر چیزی در آن ممکن است: هر شکلی از زندگی می‌تواند وجود داشته باشد، هر نوع فناوری را می‌توان استفاده کرد و هر جهانی را می‌توان کاوش کرد…بهترین فیلم های فضایی

بنابراین، نکته مهم در مورد فیلم‌ های فضایی این است که آنها می‌توانند هر چیزی باشند: کمدی، درام، ترسناک. فضا فقط یک محیط است، پس زمینه‌ای که داستان نویسان می‌توانند بر اساس آن هر نوع داستانی را بسازند که مطابق میل آنها باشد. امکانات فضا بی‌پایان است، شاید به همین دلیل است که فیلم‌ های باورنکردنی زیادی پیرامون آنجا ساخته می‌شوند. این لیست شامل انواع لحن‌ها و ژانرها است، بنابراین اگر به دنبال چیز کمی خاص‌تر هستید، لیست بهترین فیلمهای فضایی ویجیاتو را بررسی کنید.


Interstellar

فیلم Interstellar: کمی بیش از یک سال پس از اکران فیلم خوش‌نام «جاذبه»، کارگردان با استعداد انگلیسی، کریستوفر نولان، «میان‌ستاره‌ای» را ارائه می‌کند: فیلمی درباره اینکه چگونه آخرین امید بشر برای بقا در کاوش در مناطق جدید فضا نهفته است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.