با ارزش ترين پول دنيا

اخبار جديد و به روز جهان

با ارزش ترين پول دنيا

۱۲ بازديد

لحظه آخر:با ارزش ترين واحد پول دنيا مطعلق به كدام كشور مي باشد؟ سازمان ملل 180 واحد پولي را به رسميت شناخته است، اما از اين 180 واحد كدام ارز، عنوان با ارزش ترين پول دنيا را به خود اختصاص داده است؟ ليست ارزش پول كشور ها به ترتيب در ادامه مطلب آورده شده است.

واحد پول هر كشور بخش بسيار مهمي از اقتصاد آن را شامل مي شود؛ از طرفي ارزش پول به كاهش يا افزايش نرخ ارز وابسته مي باشد. در واقع نرخ ارز ميزان پولي را مي گويند كه بايد در به ازاي خريد يك واحد پول مرجع (مانند يورو، دلار، پوند) پرداخت شود و اين نكته ارزش پول يك كشور را مشخص مي كند. هنگامي كه ارزش پول يك كشور كم مي شود و يا قيمت ارز خارجي گران مي شود صادرات از آن كشور براي اتباع خارجي ارزان مي گردد ولي در مقابل واردات براي اتباع داخلي گران مي شود. در نتيجه هر چه ارزش واحد پول يك كشور افزايش پيدا كند، قيمت اجناس وارداتي براي آن كشور ارزان مي شود و روند مثبتي در اقتصاد و زندگي مردم ايجاد مي كند. اما آيا مي دانيد باارزش ترين پول جهان متعلق به كدام كشور است؟ در اين بخش از وب سايت لحظه آخر همراه ما باشيد تا 10 مورد از مهم ترين واحدهاي پول دنيا را با يكديگر بررسي كنيم و ارزش پول كشورها را شرح دهيم.

مقالات بيشتر:تشريفات عروسي با قيمت مناسب

واحد پول كشورها - اگر زياد سفر مي كنيد و يا به پول كشورهاي مختلف علاقه مند هستيد بر روي لينك كليك كنيد.

گران ترين پول جهان متعلق به كدام كشور است؟

جالب است بدانيد كه در ليست با ارزش ترين پول هاي جهان رتبه اول تا چهارم اين ليست متعلق به قاره آسيا و همسايگان كشور ايران مي باشد كه در ادامه به طور مفصل به اين موضوع پرداخته ايم.

دينار كويت

رتبه اول با ارزش ترين پول دنيا به دينار كويت (KWD) تعلق دارد كه در سال 1961 ميلادي معرفي شده است. كويت كشوري با اقتصاد پايدار بوده كه در آن ماليات وجود ندارد و نرخ بيكاري هم بسيار ناچيز مي باشد. ارزش بالاي ديناركويت به انبوهي از ذخاير نفتي كه در اين كشور وجود دارد وابسته مي باشد. دينار كويت به پول ايران معادل با 911,700 ريال است. عكس دينار كويت را در ادامه مشاهده نماييد.

1 دينار كويت= 973,300 ريال ايران

1 دينار كويت= 3.30 دلار آمريكا

با ارزش ترين پول دنيا

دينار بحرين

بحرين دومين كشوري است كه باارزش ترين پول دنيا را دارد. اين كشور جزيره اي كه در خليج فارس واقع شده نيز ذخاير نفتي و فرصت هاي شغلي فراواني را دارا مي باشد كه سبب گشته موقعيتي بسيار خوب را در جهان پيدا كند. دينار بحرين (BHD) در سال 1965 ميلادي به جاي روپيه خليج فارس معرفي گشت و خيلي زود ارزش بالا پيدا كرد. اگر بخواهيم تبديل دينار به تومان را انجام دهيم و بگوييم هر دينار چند تومان است بايد ذكر كنيم 1 دينار بحرين برابر با حدود721,800 ريال است.

1 دينار بحرين= 775,100 ريال ايران

1 دينار بحرين= 2.65 دلار آمريكا

ريال عمان

كشور عمان اقتصادي توسعه يافته دارد و پول آن نيز جزء پول هاي ارزشمند دنيا به حساب مي آيد. واحد پول عمان در گذشته روپيه هند و ماريا ترزا بوده و بعدها ريال عمان (OMR) جايگزين آن ها شد. لازم به ذكر است كه بگوييم اين كشور نيز داراي ذخاير فراوان نفت مي باشد. قيمت پول عمان را به دلار آمريكا و ريال ايران مشاهده مي كنيد:

1 ريال عمان= 763,600 ريال ايران

1 ريال عمان= 2.60 دلار آمريكا

سومين پول با ارزش دنيا

دينار اردن

دينار اردن با كد ارزي (JOD) به 10 درهم، 100 قرش و 1000 فلس تقسيم مي شود. با وجود اين كه اردن از لحاظ ذخاير نفتي شرايط مشابه كشورهاي بالا را ندارد و از اقتصاد پر رونقي هم برخوردار نيست اما پول آن ارزش بالايي دارد و در بين پول هاي جهان مهم شمرده مي شود.

1 دينار اردن= 1.41 دلار آمريكا

پوند انگليس

بسياري از مردم گمان مي كنند كه پوند انگلستان بيشترين ارزش را در بين پول هاي دنيا دارد در حالي كه رتبه پنجم ليست با ارزش ترين پول دنيا به آن تعلق دارد. يك نكته جالب كه در رابطه با پوند انگليس (GBP) وجود دارد اين است كه قديمي ترين واحد پولي جهان به حساب مي آيد كه واحد كوچكتر آن پني نام دارد و هر پوند برابر با 100 پني مي باشد. عكس پوند انگليس و قيمت پوند انگليس در زير ديده مي شود:

1 پوند انگليس= 390,700 ريال ايران

1 پوند انگليس= 1.21 دلار آمريكا

دلار جزيره كيمن

دلار جزيره كيمن كه با كد ارزي (KYD) از آن ياد مي شود يكي ديگر از پول هاي ارزشمند دنيا مي باشد كه هيچ گونه مالياتي هم به آن تعلق نمي گيرد. اين واحد پول نخستين بار در سال 1972 رونمايي شد.

1 دلار كيمن= 1.20 دلار آمريكا

ششمين پول با ارزش دنيا

يورو اتحاديه اروپا

يورو به عنوان يكي از معتبرترين ارزهاي جهان شناخته مي شود كه كد ارزي آن (EUR) مي باشد. اين واحد پول كه در سال 1999 معرفي شده است، در كشورهاي اروپايي نظير بلژيك ، اسپانيا ، فرانسه ، آلمان ، پرتغال ، ايتاليا ، يونان  و هلند مورد استفاده قرار مي گيرد. يورو كه بزرگترين قدرت تجاري دنيا را شكل داده امروزه بيش از دلار ارزش دارد. پاسخ اين سوال كه يك يورو چند تومان است و تبديل يورو به تومان به شرح زير مي باشد:

1 يورو= 312,560 ريال ايران

1 يورو= 1.08 دلار آمريكا

فرانك سوئيس

سوئيس يكي از كشورهاي ثروتمند و البته توريستي دنيا است كه واحد پول معتبري هم دارد. فرانك (CHF) واحد پول كشورهاي سوئيس و ليخن اشتاين مي باشد كه يك تفاوت اساسي با ساير پول هاي دنيا دارد و آن عمودي بودن اسكناس هاي آن است. قيمت فرانك سوييس عبارت است از:

1 فرانك سوئيس= 319,700 ريال ايران

1 فرانك سوئيس= 1.03 دلار آمريكا

هشتمين پول با ارزش دنيا

دلار آمريكا

دلار آمريكا (USD) يكي ديگر از معتبرترين پول هاي جهان است كه در هر كجاي دنيا مي توانيد از آن استفاده كنيد. دلار در ايران هم اهميت بالايي دارد و افراد زيادي با تفكر سرمايه گذاري نسبت به خريد آن اقدام مي كنند و همين امر سبب مي شود كه قيمت دلار در ايران به صورت همه روزه توسط افراد بي شماري رصد مي گردد. هم اكنون قيمت دلار آمريكا به شرح زير مي باشد:

1 دلار آمريكا= 276,210 ريال ايران (تبديل دلار به ريال)

دلار استراليا

استراليا كه اقتصادي قدرتمند در دنيا دارد، يكي از با ارزش ترين واحدهاي پولي دنيا را در اختيار داشته كه با علامت اختصاري AU$ يا $.A شناخته مي شود. همچنين خوب است بدانيد كد ارزي دلار استراليا AUD مي باشد.

1 دلار استراليا= 210,100 ريال ايران

1 دلار استراليا= 0.65 دلار آمريكا

مقالات ديگر:دفتر عقد ميرزابابايي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.