ترامپ: اوباما هم اسناد محرمانه اتمي را نگه مي‌داشت

۱۵ بازديد

ترامپ خواستار انتشار تمام اسنادي شده كه اجازه تفتيش منزلش را مي‌دهد و شخصاً توسط «مريك گارلند» دادستان كل ايالات متحده تاييد شده است.

رئيس‌جمهور سابق آمريكا سلف خود را به انجام همان كاري متهم كرد كه ظاهراً دليل يورش ماموران اف‌بي‌آي به اقامتگاهش بوده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور سابق آمريكا پس از يورش اف‌بي‌آي به خانه‌اش در فلوريدا در هفته گذشته كه ظاهراً به دنبال اسناد طبقه‌بندي شده مربوط به تسليحات اتمي بودند، استانداردهاي دوگانه در كشورش را محكوم كرد.

ترامپ استدلال كرد كه سلف او، باراك اوباما هنگام خروج از كاخ سفيد، «حدود ۳۳ ميليون صفحه اسناد كه بسياري از آن‌ طبقه‌بندي شده بود، از جمله برخي مرتبط با اتمي را بدون حتي زمزمه اعتراض پليس فدرال» با خود خارج كرد.

به گزارش «راشا تودي»، ترامپ در بيانيه‌اي كه براي پيروانش منتشر كرد، گفت: رئيس‌جمهور باراك اوباما ۳۳ ميليون صفحه از اسناد را نگهداري مي‌كرد كه بسياري از آن‌ طبقه‌بندي شده بود. چه تعداد از آن‌ مربوط به هسته‌اي بود؟ بسياري از آن‌ها!».

مقالات بيشتر:فروش عمده پرده زبرا

اف‌بي‌آي دوشنبه به ملك ترامپ در فلوريدا يورش برد، تجربه‌اي كه او آن را «حمله» و «سلاح‌سازي سيستم قضايي» توصيف كرد. ترامپ خواستار انتشار تمام اسنادي شده كه اجازه تفتيش منزلش را مي‌دهد و شخصاً توسط «مريك گارلند» دادستان كل ايالات متحده تاييد شده است.

به گزارش راشا تودي، در خصوص ادعاي تصاحب اسناد طبقه‌بندي شده توسط اوباما، اداره بايگاني و سوابق ملي آمريكا جمعه مسئوليت «حفاظت انحصاري قانوني و فيزيكي سوابق رياست‌جمهوري اوباما» را بر عهده گرفت و مدعي شد كه ۳۰ ميليون صفحه از «سوابق طبقه‌بندي نشده» را به يك مركز اين نهاد در منطقه شيكاگو منتقل كرده، در حالي كه موارد طبقه‌بندي شده رئيس‌جمهور پيشين را در منطقه واشنگتن دي سي نگهداري مي‌كند. اداره بايگاني و سوابق ملي آمريكا مدعي شد كه اسناد طبقه‌بندي نشده در نهايت در يك كتابخانه رياست‌جمهوري در شيكاگو نگهداري خواهد شد.

بامداد سه‌شنبه ۱۸ مرداد پليس فدرال (اف‌بي‌آي) در اقدامي بي‌سابقه عليه يك رئيس‌جمهور سابق آمريكا به عمارت ترامپ در فلوريدا يورش برد و اسنادي را ضبط كرد. ترامپ و جمهوري‌خواهان در واكنش، دولت بايدن و دموكرات‌ها را به تبديل كردن نهادهاي مجري قانون به سلاحي در برابر احزاب سياسي مخالف متهم كردند.

ماموران اف‌بي‌آي در كل، ۱۱ مجموعه سند را از خانه ترامپ ضبط كردند كه برخي از آن‌ها با عنوان فوق‌محرمانه و حساس طبقه‌بندي شده بود و ترامپ را در مظان اتهام نقض قانون جاسوسي قرار داده است. يورش اف‌بي‌آي به محل اقامت ترامپ بار ديگر اختلافات حزبي را در آمريكا به اوج رسانده و هشتگ جنگ داخلي را در اين كشور داغ كرده است

مقالات ديگر:وكيل غرب تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.