گل فروش ميلياردر بهشت زهرا بازداشت شد

۱۳ بازديد

بازداشت گل فروش ميلياردر بهشت زهرا«س»

رئيس پليس فتا پايتخت از شناسايي و دستگيري كلاهبرداري كه با روش اسكيمر در پوشش گل فروش سيار بهشت زهرا«س» بيش از ده ميليارد ريال از شهروندان كلاهبرداري كرده بود، خبر داد.

پايگاه اطلاع رساني پليس فتا: سرهنگ داود معظمي گودرزي رئيس پليس فتا پايتخت اظهار داشت: تعداد زيادي از شهروندان به پليس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعي شدند مبالغي بصورت غيرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: پس از اخذ اظهارات مالباختگان اين پرونده موضوع در دستور كار قرار گرفت و كارشناسان پليس فتا پايتخت تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند.

مقالات بيشتر:تالار شرق تهران

 وي افزود: در تحقيقات اوليه كارشناسان پليس فتا پايتخت مشخص شد همه قربانيان اين پرونده بعد از خريد گل از يك دستفروش نزديك بهشت زهرا«س» تهران حسابشان خالي شده و به روش اسكيمر مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند.

سرهنگ گودرزي بيان داشت: افسران پليس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقيقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش يك گل فروش روزهاي پنجشنبه و جمعه در بهشت زهرا«س» تهران مشغول كار شده و پس از كپي برداري كارت‌هاي بانكي مالباختگان به وسيله دستگاه اسكيمر اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانكي آنان كرده اند كه با بررسي هاي تكميلي و همه جانبه و بهره گيري از روش هاي فني و علمي موفق شدند اين فرد را شناسايي و پس از تشريفات قضايي، مجرم را در حين ارتكاب جرم دستگير و به همراه تجهيزات اسكيمر به پليس فتا منتقل كنند.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: متهم پس از انتقال به پليس فتا و مواجهه با شكات پرونده و مستندات جمع آوري شده توسط پليس به كلاهبرداري از بيش از 30 نفر با اين روش به ارزش ريالي حدود ده ميليارد ريال اعتراف كرد و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

اين مقام سايبري ادامه داد: شهروندان جهت پيشگيري از سرقت‌ به‌ صورت اسكيمينگ، انجام عمليات بانكي و وارد كردن رمز كارت حساب بانكي را شخصاً انجام دهند چرا كه حتي در صورت نصب اسكيمر بر روي دستگاه كارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امكان برداشت از حساب شهروندان امكان‌پذير نخواهد بود.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ با بيان اينكه تغيير رمز دوره‌اي يكي از بهترين راه‌ها براي جلوگيري از عملي شدن اهداف مجرمانه كلاهبرداران است توصيه كرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش كنند.

مقالات ديگر:مركز نگهداري سالمندان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.