گياهان دارويي؛ نسخه شفا بخش بيكاري و كم آبي

۱۱ بازديد

كار آفرين بومي خاش گفت: كشت گياهان دارويي نه تنها نياز فراواني به آب ندارد كه بخشي از مشكلات اقتصادي و اشتغالزايي را نيز حل مي كند.

به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، كشت گياهان دارويي در سيستان و بلوچستان كه از نظر گياهان دارويي و صنعتي بسيار غني است علاوه  بر بهره برداري داخلي و صادرات مي تواند نقش بي بديلي در توسعه اقتصادي منطقه نيز داشته باشد.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه شهرك غرب

حاج مراد محمد ريگي معلم باز نشسته خاشي كه با كمترين امكانات توانسته براي 5 نفر از جوانان اين شهرستان اشتغالزايي كند، در گفت و گو با خبرنگار ما انگيزه ي خود را از راه اندازي كار گاه عرق گيري گياهان دارويي را علاقه به گل و گياه و اشتغالزايي براي جوانان اين منطقه عنوان كرد و گفت: از آنجايي كه كشت گياهان دارويي نياز به سرمايه زيادي ندارد، جوانان مي توانند با كمترين امكانات براي خود اشتغال زايي كنند.

حاج محمد ريگي با بيان اينكه بخشي از مشكلات اقتصادي و اشتغالزايي با كشت گياهان دارويي قابل حل است، ادامه داد: جواناني كه زمين كشاورزي دارند مي توانند اقدام به كشت گياهان دارويي كنند و بنده با كمال ميل خريدار محصولات آن ها خواهيم بود.

وي همت و تلاش خود و كمك ومساعدت هاي جهاد كشاورزي را در ايجاد كارگاه عرق گيري موثر دانست و افزود: كارگاه ظرفيت پذيرش كل گياهان دارويي منطقه را دارد و كساني كه مايل به فروش و همكاري هستند با كمال ميل خريدار محصولات خواهيم بود.

وي ادامه داد: ظرفيت ها و منابع زيادي وجود دارد كه نيازمند ايده و تلاش جوانان هستيم.

مقالات ديگر:وكيل خوب غرب تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.