اعزام جديد زائران اربعين، مطابق سهميه‌بندي مرزها

۱۶ بازديد

وزير كشور با بيان اينكه تاكنون دو و نيم ميليون زائر به عتبات عاليات در عراق مشرف شده‌اند، گفت: اعزام‌هاي جديد زائران اربعين، تدريجي و متناسب با ظرفيت ساختارهاي عراق به صورت سهميه‌بندي مرزها انجام مي‌شود.

به گزارش «تابناك» به نقل از ايسنا، احمد وحيدي در گفت‌وگويي تلويزيوني درباره آخرين وضعيت مرزها اظهار داشت: از مرز تمرچين در استان آذربايجان غربي بازديد كرديم كه در اين مرز يك فضاي معنوي قوي حاكم است و برادران اهل سنت در حال پذيرائي از زايران حسيني هستند.

مقالات بيشتر:لابراتور دندانسازي تهران

وزير كشور خاطر نشان كرد: اين اتفاق مبارك اولين بار با همت استاندار و همكاري اقليم كردستان صورت گرفت و موجب شد شرايط خوبي در اين مرز فراهم شود.

وزير كشور درباره وضعيت خروج زائران از كشور هم گفت: عزيمت به مرزها وضعيت متفاوتي دارد؛ در مرز تمرچين اين آمادگي وجود دارد كه حدود چند ده هزار زائر را به عراق راهي كنيم اما بايد حساب شده عمل كرد.

وحيدي با بيان اينكه در حال حاضر اعزام زائران از مرزها روان است، گفت: مرز شلمچه با ازدحام مواجه است و زائران اتباع خارجي بايد به تدريج و با توجه به هماهنگي صورت گرفته با دولت عراق به عتبات اعزام شوند.

وزير كشور درباره تعداد زائراني كه به كشور بازگشتند هم گفت: تاكنون بيش از ۲ و نيم ميليون نفر به عتبات اعزام شده‌اند كه قريب به ۷۰۰ هزار نفر از آن‌ها به كشور بازگشته‌اند.

وحيدي در تشريح اقدامات انجام شده براي بازگشت زائران عنوان كرد: حدود يك چهارم زايراني كه اعزام شده بودند، به كشور برگشته‌اند و اين روند ادامه دارد.

وي گفت: در پايانه‌هاي مرزي اتوبوس‌ها و وسايل نقليه پيش‌بيني شده و قطارهايي هم در نظر گرفته شده است تا از خطوط ريلي زائران را به نزديك‌ترين شهرها راهي كنند تا از آنجا به شهرهاي ديگر توزيع شوند.

وي گفت: اعزام‌هاي جديد به تدريج و طبق سهميه آغاز مي‌شود، اگر مجددا هجوم جمعيت به مرزها صورت بگيرد قطعا با مشكل مواجه خواهيم شد چرا كه ‌ظرفيت‌هاي عراق پاسخگو نيست ولي مردم مطمئن باشند با اطلاع‌رساني ‌و طبق سهميه اقدام خواهيم كرد.

مقالات ديگر:محضر عقد شيك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.