پوتين اعلام بسيج عمومي كرد

اخبار جديد و به روز جهان

پوتين اعلام بسيج عمومي كرد

۱۸ بازديد

رئيس جمهور روسيه با اعلام بسيج نظامي محدود، گفت كشورهاي غربي به‌دنبال تضعيف، تجزيه و نابودي كامل روسيه هستند.

به گزارش مشرق،«ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه امروز (چهارشنبه) براي مناطقي از شرق اوكراين و دونباس كه خواستار برگزاري همه‌پرسي جهت پيوستن به فدراسيون روسيه هستند، به سخنراني تلويزيوني پرداخت.

طبق گزارش‌ها،‌ پوتين در اين سخنراني ضمن اعلام بسيج نظامي محدود، گفت فقط شهرونداني كه دوره‌هاي آموزش‌هاي پايه نظامي را گذرانده‌اند به حضور اجباري در ارتش فراخوانده مي‌شوند و سپس آموزش‌هاي بيشتري مي‌بينند.

به نوشته خبرگزاري «اسپوتنيك»، وي با بيان اينكه فرايند بسيج نظامي و فراخواني شهروندان به ارتش از همين امروز شروع مي‌شود، اعلام كرد كه اين سخنراني او در مورد حفاظت از حاكميت و يكپارچگي روسيه و حمايت از تمايل شهروندان براي تصميم‌گيري در مورد آينده خود خواهد بود.

رئيس جمهور روسيه با اشاره به سياست تهاجمي بخشي از نخبگان غربي كه با تمام توان براي حفظ هژموني خود تلاش مي‌كنند، توضيح داد: «غرب در تلاش است تا مراكز توسعه مستقل را سركوب كرده تا كشور ما را ويران كند».

مقالات بيشتر:روانشناس كودك و نوجوان آرياشهر

طبق اين گزارش، پوتين با بيان اينكه هدف غرب تضعيف، تجزيه و نابودي روسيه است، اظهار داشت: «آنها مستقيماً مي‌گويند كه در سال ۱۹۹۱ توانستند اتحاد جماهير شوروي را از بين ببرند و اكنون زمان روسيه است».

وي با بيان اينكه رژيم كي‌يف شهرك‌سازي در منطقه دونباس را رها كرده و مدعي دستيابي به سلاح اتمي و حمله به شبه‌جزيره كريمه است، ادامه داد: «اهداف عمليات ويژه بدون تغيير باقي مي‌ماند، زيرا جمهوري لوهانسك به‌طور كامل آزاد شده و جمهوري دونتسك نيز تا حدي آزاد شده است».

رئيس جمهور روسيه درباره برگزاري همه‌پرسي الحاق مناطق دونباس به اين كشور، اضافه كرد: «روسيه نمي‌تواند افراد نزديك به خود را تحويل دهد تا توسط جلاد تكه تكه شوند و به تمايل آنها براي تعيين سرنوشت پاسخ نمي‌دهد».

به نوشته وبگاه «ريانووستي»، پوتين با بيان اينكه فرمان بسيج بخشي از نيروهاي نظامي را امضا كرده، گفت:‌ «فرمان بسيج جزئي تدابير بيشتري براي دفاع از كشور در نظر گرفته است. به دولت دستور داده شد تا حمايت‌ها از ارتش را بيشتر كرده و بودجه نظامي را افزايش دهد».

وي در ادامه اظهاراتش درباره رويكرد روس‌هراسانه كشورهاي غربي اضافه كرد: «غرب از تمام خطوط قرمز عبور كرد و سياستمداران غيرمسئول در مورد تامين سلاح و تجهيزات تهاجمي به اوكراين براي حمله به خاك روسيه صحبت مي‌كنند. غرب با استفاده از سلاح‌هاي كشتار جمعي عليه روسيه، باج‌گيري اتمي مي‌كند».

رئيس جمهور روسيه ادامه داد: «نقشه‌هاي ضد روسي در اوكراين وجود داشت و مردم اوكراين را عليه مسكو برانگيختند. آنها قصد داشتند عليه دونباس عمليات انجام دهند و به كريمه حمله كنند، بنابر اين ما عملياتي را در دونباس انجام داديم».

 

طبق اين گزارش، پوتين درباره عمليات نظامي ويژه روسيه در شرق اوكراين توضيح داد: «كساني كه در دونباس مي‌جنگند قهرمانان حرفه‌اي و داوطلباني هستند كه از روسيه و دونباس دفاع مي‌كنند. نيروهاي ما بر اساس برنامه تعيين‌شده، بخش بزرگي از سرزمين‌هاي خرسون و زاپروژيا را آزاد كرده‌اند».

وي با بيان اينكه رژيم كي‌يف از غرب دستورهايي براي تضعيف پيشنهادات مسالمت‌آميز گرفته، اظهار داشت: «شهروندان مناطق آزادشده نمي‌خواهند تحت حاكميت نازي‌ها باشند. ما نمي‌توانيم مردم سرزمين‌مان را رها كنيم، به همين دليل است كه پارلمان دونباس تصميم گرفت به همه‌پرسي براي تعيين سرنوشت و الحاق به روسيه متوسل شد».

رئيس جمهور روسيه ضمن اشاره به اينكه آمريكا، آلمان و ديگر كشورهاي غربي دستوراتي عليه روسيه به كي‌يف مي‌دهند، تاكيد كرد: «تهديد كردن نيروگاه زاپروژيا[با حمله به اين منطقه] يك تهديد اتمي است و مسكو هم داراي سلاح اتمي است؛ ما از همه ابزارها براي محافظت از خاك روسيه استفاده خواهيم كرد».

به نوشته وبگاه «راشاتودي»، پوتين با بيان اينكه هركسي سرزمين و وحدت روسيه را تهديد كند، با آنها مقابله خواهد شد، افزود: «روسيه به برگزاري همه‌پرسي در مناطق دونتسك، لوهانسك، خرسون و زاپروژيا كمك خواهد كرد و امنيت آنها را تضمين مي‌كند».

وي درباره ادعاهاي مقامات غربي مبني بر نزديك‌بودن رويارويي اتمي با روسيه هشدار داد: «ما به كساني كه از سلاح اتمي دم مي‌زنند هشدار مي‌دهيم كه ممكن است باد به سمت آنها بوزد! اگر تماميت ارضي روسيه به خطر بيافتد از همه ابزارهاي موجود استفاده خواهد شد و اين يك دروغ نيست.».

طبق گزارش‌ها، رئيس جمهور روسيه با بيان اينكه عمليات نظامي در شرق اوكراين يك حمله پيشگيرانه بود، تصريح كرد: «ما تضمين مي‌كنيم كه همه پرسي در مناطق اوكرايني كه مي‌خواهند به روسيه بپيوندند برگزار شود. داوطلبان در اوكراين بايد سلاح‌هاي لازم را داشته باشند».

پوتين با تكرار اين مسئله كه غرب مي خواهد كشور روسيه را كاملا نابود كند، خاطرنشان كرد: «كي‌يف از مزدوران و ساير داوطلبان به رهبري ناتو استفاده مي‌كند. غرب خواهان صلح بين روسيه و اوكراين نيست».

وي همچنين افزود: «من از دولت خواستم كه به داوطلباني كه در دونباس مي‌جنگند، وضعيت قانوني بدهد. روسيه در معرض تهديد سلاح‌هاي اتمي [غرب و ناتو] است ولي ما هم سلاح‌هاي كشتار جمعي عليه تسليحات غربي داريم».

مقالات ديگر:ايمپلنت دندان

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.