توليد خودروي پرطرفدار ايراني متوقف شد

۱۱ بازديد

برترين ها:مراسم ويژه پايان توليد خودرو سمند معمولي و ال ايكس و پژو ۴۰۵ در سايت ايران‌ خودرو تبريز با حضور مديرعامل گروه صنعتي ايران‌ خودرو و استاندار آذربايجان شرقي برگزار شد.

ايرنا: مراسم ويژه پايان توليد خودرو سمند معمولي و ال ايكس و پژو ۴۰۵ در سايت ايران‌ خودرو تبريز با حضور مديرعامل گروه صنعتي ايران‌ خودرو و استاندار آذربايجان شرقي برگزار شد.

خودروهاي سمند و پژو ۴۰۵ به ترتيب پس از حدود ۳۰ و ۲۰ سال توليد به موزه خودرو و حافظه تاريخ پيوست، خودروهايي كه خودباوري در توليد خودرو را براي نخستين بار به عنوان خودروي ملي براي كشورمان به ارمغان آوردند تا اكنون به نسل دنا و تارا برسيم. 

استاندار آذربايجان شرقي در آيين پايان توليد خودروي سمند در تبريز خطاب به مديرعامل ايران خودرو، گفت: توان تكميل زنجيره توليد در شركت ايران خودروي تبريز وجود دارد و با راه اندازي خط رنگ و بدنه اين هدف محقق مي‌شود.

مقالات بيشتر:بهترين روانشناس غرب تهران

عابدين خرم اظهار كرد: آذربايجان شرقي قابليت آن را دارد كه قطب دوم قطعه سازي پس از تهران در كشور شود و استفاده از ظرفيت شركت هاي دانش بنيان در استان براي تحقق اين هدف موثر است. 

وي با اشاره به اينكه در آذربايجان شرقي ۴۵ شركت قطعه ساز دانش بنيان وجود دارد كه مي تواند به توانمندسازي بيشتر اين صنعت در استان كمك كند، افزود: ظرفيت هاي خودروسازي در تبريز بالاست.

خرم با بيان اينكه آذربايجان شرقي توان توليد بيش از ۳۰درصد قطعات مورد نياز خودروي كشور را دارد،  افزود: ۱۷۰ واحد قطعه سازي با پنج هزار نفر اشتغال در استان فعال هستند و اكنون ۳۵ ميليون قطعه خودرو در اين استان توليد مي كنند.

وي افزود: در كنار اين ظرفيت ها هشت واحد خودروسازي با ظرفيت توليد ۱۵۰ هزار دستگاه اتوبوس، ميني بوس و غيره وجود دارد. 

خرم ادامه داد: براي ساخت موتور، گيربكس اتوماتيك، اكسل و ساير قطعات خودرويي آمادگي لازم در اتان وجود دارد. 

و با بيان اينكه عدالت محوري شعار دولت سيزدهم است، گفت: در ايران خودرو نيز بايد اين شعار محقق شود و در خصوص آذربايجان شرقي نيز نياز هست ايران خودرو، توان خودروسازي تبريز را دريابد تا ايران خودروي تبريز تبديل به محوري ترين ايران خودروي كشور شود. 

وي با اشاره به توليد خودروي سورن در ايران خودروي تبريز به جاي سمند، از مديرعامل ايران خودرو خواست تا خط توليد دنا را در تبريز راه اندازي كند. 

استاندار آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به ضرورت ارتقاي كيفيت خودروسازي در ايران، گفت: بايد براي رفع گلايه ها از مشتريان و مردم اقداماتي انجام شود چون انتقاداتي در خصوص كيفيت خودروهاي ايران خودرو مطرح مي شود. 

خرم ادامه داد: تيراژ توليد خودرو مهم است اما بايد رضايتمندي مشتري را به دنبال داشته باشد تا با مشتري مداري تناقضي پيش نيايد در واقع اتهام كم كيفيتي براي محصولات ايران خودرو مطرح مي شود كه بايد آن را با قدرت از خود مبرا سازد.  

 

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه خودرو در تمام دنيا كالاي مصرفي است و نبايد كالاي سرمايه اي باشد، گفت: مردم ايران مي خواهند خودروي ايراني بخرند كه قيمت و كيفيت مناسبي داشته باشد. 

مديرعامل ايران خودروي تبريز نيز در اين آيين گفت: از سال ۱۳۸۶ تاكنون ۳۴۶هزار دستگاه سمند در ايران خودروي تبريز توليد شده است كه از اين تعداد ۲۱هزار و ۸۵۱ دستگاه در سال جاري بوده است. 

اصغر خوش فهم اظهار كرد: با ارتقاي بهره وري در ايران خودروي تبريز تعداد خودروي هاي سواري توليد شده از ۱۹دستگاه در ساعت به ۲۳دستگاه افزايش يافته و بر اساس هدف گذاري انجام شده اين تعداد به ۲۸ دستگاه در ساعت خواهد رسيد. 

وي افزود: شركت ايران خودروي تبريز از بدو تاسيس تاكنون يك ميليون و ۲۱هزار و ۱۹ دستگاه خودرو سمند، آريسان و سورن توليد كرده است.

مقالات ديگر:كاشت دندان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.