وزارت ارتباطات برنامه‌اي براي فيلترينگ اينستاگرام نداشته و ندارد

۱۰ بازديد

وزير ارتباطات با تاكيد بر اينكه برنامه‌اي براي فيلترينگ اينستاگرام نداشتيم و نداريم، گفت: براي جبران خسارت به كسب و كارها تعاملاتي با وزارت اقتصاد داريم.

به گزارش ايسنا عيسي زارع‌پور در حاشيه مراسم افتتاح مركز كنترل و عمليات ماهواره‌هاي سنجشي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه امروز شاهد افتتاح اولين مركز كنترل و عمليات ماهواره‌هاي سنجشي كشور هستيم، افزود: اين مركز اين امكان را براي ما فراهم مي‌كند كه بتوانيم تصاوير با كيفيتي كه از ماهواره خيام در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار مي‌گيرد، دريافت كنيم و در اختيار بخش‌هاي مختلف كشور قرار دهيم.

مقالات بيشتر:شيشه بري

وي ادامه داد: اولين ماهواره‌اي كه امروز تصاوير آن دريافت مي‌شود، ماهواره خيام است كه تقريبا ۲ ماه قبل از طريق پايگاه فضايي بايكونور قزاقستان پرتاب شد و از اين مركز تصاوير با كيفيت آن دريافت شد و از اين پس سرمايه اي براي بخش‌هاي مختلف كشور خواهد بود.

زارع پور، كاربرد داده‌هاي اين ماهواره را در بخش‌هاي كشاورزي، مديريت شهري و ساير بخش‌ها دانست و ادامه داد: از امروز بهره‌برداري عملياتي از از تصاوير خيام از طريق اين مركز فراهم شده است و از طريق سازو كاري كه سازمان فضايي فراهم كرده در اختيار بخش‌هاي دولتي و شركت‌ها قرار خواهد گرفت.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از تهيه و تدوين بسته حمايتي براي كسب و كارهايي كه به پلتفرم‌هاي داخلي مهاجرت كنند، خبر داد و گفت: برنامه‌اي براي فيلترينگ اينستاگرام نداشتيم و نداريم.

وي در خصوص جبران خسارت وارد شده به كسب و كارها، اظهار كرد: تعامل خوبي با وزارت امور اقتصادي و دارايي در اين خصوص ايجاد شده است و در اين راستا ما يك برنامه براي كسب و كارهايي كه به پلتفرم‌هاي داخلي مهاجرت كنند، در نظر گرفته‌ايم و با كمك وزارت اقتصاد يك بسته حمايتي مانند معافيت مالياتي و اعطاي تسهيلات، براي آنها پيش‌بيني شده است.

وزير ارتباطات همچنين در خصوص فيلترينگ اينستاگرام، اعلام كرد: چنين برنامه‌اي نداشتيم و نداريم. در شرايط عادي فيلترينگ نداشتيم، ولي با توجه به اينكه به قواعد پايبند نبودند، در سياست‌ها تجديد نظر شده است.

زارع پور در خصوص تحريم وي گفت: شخصا از اين امر خوشحال هستم و اقداماتي كه آمريكا در طي ۴۳ سال گذشته با ايران انجام داده، راه به جايي نبرده و اين اقدامات قطعا راه به جايي نخواهد برد.

وي ادامه داد: اين امر براي من عجيب بود كه بهانه‌اي كه براي آن اعلام كردند، از سوي كساني هست كه خودشان با ادعاي امنيت ملي حتي اكانت رييس‌جمهور خود را مسدود مي‌كنند و مدعي شده‌اند كه حقوق بشر را رعايت مي‌كنند.

ماهواره‌هاي دانشگاهي

وزير ارتباطات يكي از موضوعات جدي در دستور كار اين وزارتخانه را حمايت‌ از فعاليت‌هاي بخش‌هاي مختلف در حوزه ساخت ماهواره دانست و گفت: همه فعاليت‌هاي حوزه‌هاي ماهواره‌سازي بايد در راستاي برنامه فضايي كشور باشد كه اين برنامه را تدوين كرده‌ايم.

 

وي با تاكيد بر اينكه به زودي اين برنامه در شوراي عالي فضايي مطرح و مصوب خواهد شد، اظهار كرد: در اين برنامه نياز كشور در حوزه‌هاي سنجشي و مخابراتي و ساير ماهواره‌ها مشخص شده است و بر اساس آن هر مجموعه‌اي كه بخواهد در اين حوزه فعاليت كند، به منظور جلوگيري از موازي‌كاري و تمركز منابع مالي در راستاي نياز واقعي كشور، بايد در راستاي برنامه و نقشه راه فضايي ۱۰ ساله كشور باشد.

زارع‌پور اضافه كرد: از اين رو هر مجموعه‌اي كه ظرفيتي براي ساخت ماهواره دارد، مي‌تواند به سازمان فضايي ايران مراجعه و از خدمات اين سازمان بهره‌مند شود.

وزير ارتباطات با تاكيد بر اينكه اين گفته به معناي توقف پروژه‌هاي ساخت ماهواره‌ها در دانشگاه ها نيست، افزود: ما از ساخت ماهواره و هر گونه فعاليت فضايي حمايت مي‌كنيم، ولي به اين صورت نبايد باشد كه ۱۰ دانشگاه بر روي ساخت ماهواره سنجشي متمركز شوند و از ساخت ماهواره مخابراتي غافل شوند. به همين دليل است كه برنامه كاملي براي ۱۰ سال آينده با كمك بخش‌هاي گوناگون كشور تهيه شده است كه به زودي مصوب خواهد شد.

مقالات ديگر:بهترين خانه سالمندان تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.