ايران توليد اورانيوم ۶۰ درصدي خود را افزايش داد

۱۲ بازديد

در دومين اقدام در واكنش به قطعنامه مذكور، ايران دو آبشار ديگر IR-۲m و IR-۴ را در سايت نطنز بازبيني و گازدهي كرد و دو آبشار ديگر از اين ماشين‌ها براي گازدهي آماده شده است.

براي اولين بار، ايران توليد اورانيوم ۶۰ درصد را در فردو آغاز و ميزان توليد اورانيوم ۶۰ درصدي خود را افزايش داد.

به گزارش ايسنا، سازمان انرژي اتمي در واكنش به قطعنامه شوراي حكام اقدام به توليد اورانيوم تا غناي ۶۰ درصد در سايت فردو كرد و صبح روز دوشنبه توليد آن به مرحله پايداري رسيد.

به نظر مي رسد سازمان انرژي اتمي به دنبال آن است تا از امكانات و فضاي سايت فردو براي تجهيز و توليد حداكثر استفاده را به كار گيرد.

 مقالات بيشتر:تعميرات حرفه اي ساز تهران

همچنين در دومين اقدام در واكنش به قطعنامه مذكور، ايران دو آبشار ديگر IR-۲m و IR-۴ را در سايت نطنز بازبيني و گازدهي كرد و دو آبشار ديگر از اين ماشين‌ها براي گازدهي آماده شده است.

ناصر كنعاني سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان روز يكشنبه اعلام كرده بود: در پاسخ به اقدام اخير سه كشور اروپايي و آمريكا در تصويب قطعنامه عليه ايران، در نخستين گام، چند اقدام در دستور كار سازمان انرژي اتمي ايران قرار گرفت و اجراي آنها از روز يكشنبه هفته جاري با حضور بازرسان آژانس بين امللي انرژي اتمي در مجتمع‌هاي غني سازي نطنز و فردو انجام مي شود.

شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي روز پنجشنبه هفته گذشته در نشست فصلي خود تحت فشار شديد سياسي كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان قطعنامه اي عليه فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي كشورمان به تصويب رساند

اين سومين قطعنامه شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي عليه ايران پس از اجرايي شدن برجام و بسته شدن پرونده مسائل ادعايي پادماني است كه با فشار رژيم صهيونيستي در شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صادر مي‌شود.

سي ام خرداد ۱۳۹۹ و هجدهم خرداد ۱۴۰۱ هم قطعنامه مشابهي توسط سه كشور اروپايي عضو برجام و حمايت آمريكا پيشنهاد و تصويب شده بود، اما قطعنامه سوم نسبت به دو قطعنامه قبلي لحن تاكيد و تندتري عليه ايران و همكاري‌هايش با اژانس داشت.

مقالات ديگر:ايمپلنت دندان شمال تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.