۶۳ اخلالگر ارز در پايتخت دستگير شد

اخبار جديد و به روز جهان

۶۳ اخلالگر ارز در پايتخت دستگير شد

۲۳ بازديد

تهران - ايرنا - فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري ۶۳ اخلالگر ارزي خبر داد و گفت: از اين اخلالگران بيش از سه ميليون انواع ارز كشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردار حسين رحيمي روز سه شنبه در حاشيه اجراي طرح كاشف در جمع خبرنگاران گفت: همكارانم در پليس امنيت اقتصادي به ۳۸ پرونده اقتصادي رسيدگي كرده و ۶۷ متهم را كه اقدام به ايجاد اخلال در نظام ارزي كرده بودند مورد شناسايي قرار دادند.

مقالات بيشتر:فيزيوتراپي در منزل پيروزي

وي تاكيد كرد: ماموران پليس ۷۳۳ ميليارد تومان از اموال را از سودجويان پس گرفته و به بيت‌المال بازگردانند همچنين به ۳ هزار پرونده فرار مالياتي رسيدگي شده و ۱۴ هزار ميليارد تومان از اين فرارهاي مالياتي پس گرفته شد.

رييس پليس پايتخت ادامه داد: همچنين ۱۰۴ متهم در حوزه جرائم اقتصادي و به دليل ارتكابي همچون قاچاق، رشوه و ارتشا دستگير شدند.

وي با بيان اينكه پليس در حوزه ارز ۲۴ پرونده گفت: در مجموع سه ميليون و ۱۴ هزار قطعه انواع ارز به ارزش بيش از ۳۶۰ ميليارد ريال از اين افراد كشف شد.

سردار رحيمي با بيان اينكه اقدامات پليس در حوزه ليزينگ خودرو همچنان ادامه دارد، گفت: در اين زمينه يك شركت كه از ۲۰۰ نفر كلاهبرداري كرده بودند شناسايي و اعضاي آن دستگير شده همچنين باندي كه ۴۵ فقره خودرو را به روش سند نمره به سرقت برده بودند و ۳۰ فقره موتورسيكلت را هم سرقت كرده بودند دستگير شدند.

وي تاكيد كرد: فردي كه دو قتل در طول يك سال انجام داده بود و بعد از قتل اول به تركيه فرار كرده و مجدد به كشور بازگشته بود توسط ماموران آگاهي شناسايي و دستگير شد.

به گفته رييس پليس پايتخت، در دو ماه گذشته ۱۰ درصد افزايش وقوع انواع جرايم را در تهران داشتيم و ۳۰ درصد كاهش كشفيات را نيز شاهد بوديم.

وي در خصوص پنجمين مرحله از طرح كاشف پليس آگاهي در سال جاري كه توسط ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد گفت: ۳۲۱ نفر از سارقين، زورگيران، كيف قاپان، موبايل قاپان، سارقان منازل و اماكن خصوصي، سارقان خودرو، جاعلان و كلاهبرداران دستگير شدند.

سردار رحيمي با بيان اينكه بخشي از اين متهمان در قالب ۶۸ باند فعاليت مي‌كردند، افزود: از اين افراد پنج قبضه سلاح جنگي كشف شد و همچنين آنها به بيش از ۲ هزار و ۱۲۸ فقره سرقت اعتراف كردند.

وي با بيان اينكه ۲۰۴ نفر از اين سارقان سابقه دار بودند، گفت: ۲ باند شركت‌هاي هرمي با ۳۰ عضو شناسايي و منهدم شدند همچنين ۲۴ نفر از محكومين فراري در حوزه سرقت نيز دستگير شدند همچنين ۶ باند سارق حرفه‌اي منزل ۴ باند سارق خودرو به ويژه خودروي مزدا ۳ در اين مرحله از طرح كاشف شناسايي و دستگير شدند.

به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ يك باند سارق حرفه‌اي تلفن همراه دستگير شده اند كه يك ميليارد تومان تلفن همراه سرقتي را جمع آوري كرده بودند و قصد ارسال به كشور افغانستان داشتند.

مقالات ديگر:سالن عقد شيك تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.