درمان سوزش معده با خوردن نقاط سياه روي موز!

۲۳ بازديد

 

موزها ميزان زيادي فيبر دارند كه براي حفظ سلامت بدن مفيد است. موزهاي ظاهرا خراب و سياه شده بيش از موزهاي سالم و زرد رنگ خاصيت دارند.

به گزارش سلام نو به نقل از «همشهري آنلاين»، نقاط سياه روي موزهاي سالم داراي نوعي پروتئين است كه به كاهش رشد سلول‌هاي تومور و سرطان كمك مي‌كند. موزها ميزان زيادي فيبر دارند، افزون بر اين داراي فيبر بيشتري هستند كه براي حفظ سلامت بدن مفيد است.

ضد فشار خون

موزهاي لكه دار سياه مملو از پتاسيم هستند كه به طرز معجزه آسايي براي سلامت قلب موثر است. پتاسيم به تنظيم فشار خون كمك مي‌كند و مي‌تواند در جلوگيري از سكته و حملات قلبي اثر زيادي داشته باشد.

مقالات بيشتر:خدمات مجالس ختم

انرژي زا

موز يك ميوه بسيار انرژيك است. ميزان زيادي كربن و آب دارد وغني از كالري است و پتاسيم موجود در آن قند خون را نيز تنظيم مي‌كند.

درمان سوزش معده

موز در كاهش سوزش معده، حالت ترش كردن و رفلاكس موثر است. پتاسيم بالاي موجود در آن حالت اسيدي معده را با افزايش سطح (پ. هاش) خون خنثي مي‌كند.

ضد اضطراب و افسردگي

موز حاوي يك تركيب شيميايي به نام تريپتوفان است كه به تقويت حافظه كمك مي‌كند. علاوه بر اين خوردن موز باعث توليد سروتونين مي‌شود كه باعث تقويت روحيه شده انسان را از حالت افسردگي در مي‌آورد و اين خاصيت در موزهاي سياه بيشتر است.

هضم كننده غذا

به دليل ميزان بالاي فيبري كه موز دارد، بسيار در فرايند هضم غذا موثر است. همچنين به دليل داشتن پكتين (كربوهيدراتي محلول در آب كه در برخي ميوه‌هاي رسيده وجود دارد) موجب درست كار كردن سيستم گوارش مي‌شود.

كاهنده فشارهاي روحي و عصبي

به دليل غني بودن موز از ويتامين‌هاي گروه ب، خوردن موز مي‌تواند بعضي از اين احساسات و حالات روحي و عصبي را مهار كند و همچنين به دليل داشتن مقدار فراوان پتاسيم مي‌تواند در كنترل قند خون كه يكي از دلايل استرس و حالات عصبي است، بسيار كمك كننده باشد.

مقالات ديگر:رواشناس و مشاور خانواده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.